diumenge, 22 de març del 2009

GRUPS INTERACTIUS A 2n.

ENGUANY, A SEGON, FEM GRUPS INTERACTIUS DE MATEMÀTIQUES. ENS AQUESTS GRUPS TREBALLEM LA GEOMETRIA, FEM PROBLEMES, TREBALLEM ELS DIFERENTS TIPUS DE MESURA I TAMBÉ FEM CÀLCUL I NUMERACIÓ.
COM A VOLUNTÀRIES, ENS AJUDEN A FER LES SESSIONS, A MÉS DEL TUTOR, EN JAUME, LA ROSA MARIA, LA NOÈLIA, LA CRISTINA I LA MARGA.

US EXPLIQUEM QUÈ SÓN ELS GRUPS INTERACTIUS.

L’objectiu dels grups interactius és introduir a l’aula totes les interaccions que siguin necessàries perquè els nens i les nenes aprenguin allò necessari per afrontar l’actual societat de la informació, en lloc de segregar a qui es va despenjant del ritme.
Els grups interactius són la dinàmica inversa. Per tal que cap nen o nena quedin endarrerits amb relació als seus companys/es, necessitem obrir l’aula a la participació de les persones adultes. És important que aquestes persones tinguin nivells alts d’expectatives i confiïn en les capacitats que els nens i nenes tenen per aprendre i assolir l’èxit acadèmic i social que necessiten per superar el perill d’exclusió social al qual s’enfronten.
Una dinàmica totalment d´acord amb la filosofia d´escola inclusiva que fem a l´Amistat.




La Rosa Maria fent problemes.


Els grups interactius són agrupaments d’alumnat heterogeni, en els quals es realitza una activitat concreta sota la tutela d’una persona adulta voluntària que pot ser un/a estudiant universitari o de l´IES, un familiar, un exalumne/a o un professor/a jubilat. La composició dels membres de cada grup és totalment flexible i pot variar cada dia, però és important assegurar que siguin grups heterogenis (en gènere, rendiment,etc.)

El mestre responsable de l’aula dinamitza el treball de cada grup i de cada adult/a que intervingui en les sessions.

En el cas de la classe del Tiranosaure Rex, fem 4 grups, 3 de 6 alumnes i 1 de 7 alumnes.




La Noèlia fent geomeria: vèrtexs, costats, cares,...


Dividim el temps total de la classe en quatre parts de vint minuts cadascuna i l’aprenentatge a realitzar es dividirà també, com hem dit abans, en quatre tipus: geometria, problemes, càlcul i numeració i mesura.
Els fem els dimarts a la tarda.
Així, cada adult va canviant de taula cada vint minuts, la qual cosa enriqueix les interaccions entre i amb els alumnes i connecta millor amb el seu gust pel dinamisme.

Si bé les activitats de cada grup són diferents, cal intentar mantenir una relació entre elles sota una temàtica comuna o reforçar el què s´està treballant a l´àrea de matemàtiques. El mestre o la mestra responsable de l’aula es responsabilitza de la coordinació i de la coherència pedagògica del conjunt de les activitats que s’hi desenvolupen.




La Marga fent polígons i mesurant els seus costats.


L’acció d’aquests adults voluntaris i voluntàries assegura les interaccions necessàries directament amb cada nen o nena i fomenta la interacció entre iguals, és a dir, l’alumnat aprèn els uns dels altres en lloc de desqualificar-se. D’aquesta forma, els nens i nenes amb més nivell d’aprenentatge poden ajudar els seus companys mentre intensifiquen el seu propi aprenentatge, gràcies a l’esforç que han de realitzar per explicar-se. D’altra banda, en moltes ocasions les explicacions que pot donar un nen o una nena que acaba d’efectuar un aprenentatge determinat són molt més il.lustratives que les que pot realitzar el mateix adult/a o mestre/a, sigui perquè utilitza un llenguatge més proper o perquè en té l’experiència recent.




La Cristina fent exercicis de càlcul i de numeració.

Els grups interactius asseguren principis de l’aprenentatge dialògic*, com són la solidaritat i la dimensió instrumental entre altres. La seva dinàmica permet treballar valors com la solidaritat o el respecte a la diversitat d’una banda, i habilitats socials com el treball en equip, la iniciativa, l’autoestima, incloses les habilitats comunicatives de l’altra, competències bàsiques a treballar. La solidaritat assegura uns valors compartits, amb els quals els discursos sobre la convivència i el pacifisme són viscuts per l’alumnat com quelcom coherent amb el què viu a casa seva, al carrer, al barri, en el centre i a l’aula.


* APRENENTATGE DIALÒGIC:L’aprenentatge dialògic és el que resulta de les interaccions que produeix el diàleg igualitari, és a dir, un diàleg en el que diferents persones aportem arguments en condicions d’igualtat, per arribar al consens, partint de que volem entendres parlant des de pretensions de validesa (Veure Freire, Habermas i Flecha).



Fer un sudoku fa treballar el cap, de quina manera!!


Esperem que us hagi agradat aquest post,potser una mica més "pal" que els anteriors i adreçat més als pares.

ADÉUUUUU.....!!!

6 comentaris:

  1. M'agrada fer grups interactiue per que m'agdaa fer mates i per que a vegades fem jocs i aprenem molt.

    ResponElimina
  2. A mi magrada fer grups interactius i també fer jocs a,mb papers i també aprenem molt

    ResponElimina
  3. M'agrada grups interactius per que aprenem molt i perque avegades fem jocs

    ResponElimina
  4. M'agraden els grups interactius per què fem cose de paper, de matemàtiques i treballem molt

    ResponElimina
  5. M'agrdaden molt per que fem sumes, restes, multiplicaciosns i coses de paper i fem figures geomètriques

    ResponElimina
  6. Ens agrada fer grups interactius
    i aprendre molt.

    ResponElimina