dilluns, 2 de març del 2009

VISITA AL MOLÍ PETIT.

Avui hem anat a Sant Joan de les Abadesses, al Ripollès, a visitar el Molí Petit, un lloc que era un antic molí fariner.

Hi hem anat els cursos de segon, tercer A i tercer B, en total èrem 44 alumnes.

També hem aprés coses de l´entorn: del riu, plantes, animals,...

Ens han acompanyat la Rosa Maria, l´Eva, l´Asha i en Jaume.




Després d´esmorzar, i abans de començar a treballar, hem tingut una estona per a poder jugar en un parc que hi ha al costat del molí.








Hem conegut als monitors que ens explicarien les activitats: la Clara, en Pau, en Xavi i en Cesc.

Després, per començar, ens han passat dues pel-lícules: una parlava del molí, del moliner, de la seva feina,... I l´altra de la fauna i de la flora que hi trobaríem després al seu voltant.














La Clara ens ha explicat com funcionava el molí. És un molí hidràulic. Funciona amb aigua. Dues pedres, que es diuen moles, convertien els cereals en farina.
Però el moliner tenia més feina!! Havia de cuidar de l´hort, desembussar el canal, picar les moles.... La feina no s´acabava mai!!
Vam fer unes fitxes de com funcionava el molí.




En Cesc ens va explicar qui vivia al voltant del molí: plantes i animals.
El riu que passa al costat del molí es diu Arçamala.

Vam conéixer els pollancres, els verns, la merla, la llúdriga, el cranc de riu, el bernat pescaire,... i un munt de coses més!!






Després, amb en Xavi, vam poder observar la riera: per què els arbres són com són, les pedres, els animals que hi hivernen, fins i tot hi havia alguna deixalla i vam repassar el què no s´havia de fer!!








Amb en Pau i el seu telescopi, vam poder observar merles, mallerengues blaves, mallerengues carboneres, pits roig, xots, mallerengues de cua llarga,.... Els veiem ben a la vora.








Amb la feina feta i satisfets d´haver- la fet bé, cap a dinar!!











Agafant forces pel viatge de tornada...



Vet- ho aqui la nostra sortida. Esperem que us hagi agradat.

I ara, una pregunta pels grans de casa: a Sant Joan de les Abadesses hi ha un monestir. Hi havia monges. La primera abadessa es va dir Emma. Sabeu qui va ser el seu pare? Una pista: el seu pare va fundar el monestir.



















5 comentaris:

  1. Hola soc l'Abraham. M ha agradat l'excjursió i ha statt moolt interessant.

    Abraham

    ResponElimina
  2. Hola soc en Facundo.

    Em va agradar veure els ous ed blluet. SÓn petits ii amb puntets negres. . N'hi havia 4.

    Facundo.

    ResponElimina
  3. Hola, som: la Sandra, la Clàudia, en Júnior, i en Leonardo.
    Ens va agradar molt l'excursió d'ahir.
    Jo, la Clàudia, no hi vaig poder anar perquè em vaig adormir i em va saber molt greu.
    Vam marxar al mati i vam arribar al cap d'unes hores.
    jo, en Júnior, em va agradar molt l'excursió, m'ho vaig passar molt be, llàstima que vam arribar tant d'hora.

    Esperem que us agradin les fotos que va tirar en Jaume.

    adéu i fins aviat.

    ResponElimina
  4. Hola, soc l'Adrià.
    M'ha agradat el dossier que hem fet i el video que hem vist. També m'han agradat les activitats que hem fet.

    Adrià

    ResponElimina
  5. Hola sóc en Jefferson.
    Em va agradar mirar pel telescopi i veure els ocells.
    Hi havia la mallerenga blava, la mallerenga carboenar i la merla.

    Jefferson

    ResponElimina